Творчість учителя, думка,
втілена в художнє слово, є іскринкою, що запалює вогник дитячої творчості.
В. О. Сухомлинський
Народження людини – одне з головних таїнств
природи. Кожна дитина від народження – це індивідуальне, неповторне творіння,
що має, генетично закладені, задатки. Головним завданням вчителя є своєчасне
розпізнання та розвиток цих задатків, які ми називаємо здібностями.
Безумовно, виховання майбутньої особистості
починається в сім’ї. « Із сім’ї, - як
писав В.О. Сухомлинський, - починається суспільне виховання. У сім’ї, образно
кажучи, закладаються коріння, з якого виростають потім і гілки, і квітки, і
плоди. Сім’я – це джерело, водами
якого живиться повновода річка нашої
держави. На моральному здоров’ї сім’ї будується педагогічна мудрість школи».
Часом, з багатьох об’єктивних і
суб’єктивних причин, сім’я не може виконувати, даної їй, функції. І тоді
дитина, майбутнє нашого суспільства, потрапляє до інтернатних закладів. Перед
вчителем школи – інтернату стоїть
складніше завдання ніж перед вчителем
звичайної школи. Адже, вчитель інтернатного закладу повинен стати і батьком, і
матір’ю, і мудрим наставником для своїх вихованців.
В даному випадку, тільки
вчитель-вихователь допоможе дитині розвивати свої здібності, таланти, нахили.
Тільки вчитель, працюючи творчо, зможе розвивати логічне та образне мислення,
уяву, фантазію. Все те, що ми називаємо творчими здібностями.
Школа – інтернат має свою специфіку
роботи. Результат роботи можна одержати зовсім інший , ніж сподіваєшся. Контингент
учнів змінюється протягом року. Учні можуть приходити до школи на початку
навчального року, в середині, а іноді, і в кінці. Тому про наступність у
навчанні та вихованні говорити важко. Діти, що потрапляють до школи –
інтернату, часто мають проблеми з нервовою системою. Вони агресивні, ставляться
до оточуючих з недовірою. Тому вчитель повинен бути гарним психологом, щоб за
короткий час розпізнати нахили дитини,
її вподобання; «заслужити» довіру, стати справжнім другом і старшим порадником.
Уміння зацікавити дитину, вчити її
працювати самостійно, критично оцінювати результати роботи – були і є основними
проблемними питаннями, над якими повинен працювати вчитель. «
Головною потребою кожного школяра мають стати праця, самостійна думка, відкриття
істини». – наставляв В.О.Сухомлинський. Тому, для розвитку творчих здібностей в
своїй роботі використовую елементи самостійної роботи та інноваційні технології.
Основним завданням школи є: організувати
навчальний процес так, щоб учень міг поєднати розвиток інтелектуальних,
логічних, психологічних якостей, не зашкодивши жодній ланці цього великого
ланцюга.
Математика – предмет сухий і, разом з
тим, цікавий, лаконічний, точний і, до неймовірності, логічний. Але, щоб
побачити справжню красу математики – треба кожної хвилини боротися з собою; зі
своїми бажаннями. Організація самостійної роботи – один із способів вирішення
даної проблеми. Навички вміння самостійно працювати можна побачити в учнів 5-го класу вже на початку навчального року.
Якщо учень з початкової школи має навички роботи з книгою, навички організації
самоперевірки та взаємоперевірки, то вчителю математики доведеться лише
розвивати ці навички. Але, яка б не була підготовка дитини, вважаю, що учнів
необхідно привчати до самостійності у роботі на будь-якому етапі навчання. В
своїй практиці використовую різні підходи щодо організації самостійної роботи
учнів на уроках. Далі...
|