СЦЕНАРІЙ ЗАХОДУ
МЕТА РОБОТИ: ознайомити
присутніх з основними етапами розвитку древніми поселень племен інків та
майя; становленням їх культури, мови;
їхніми досягненнями в галузі науки та мистецтва.
( Двоє учнів, хлопець і дівчина, сидять за
столом. Вони виконують уроки)
Хлопець: Слухай, Таню! Тобі ще не набридло сидіти
за книжками?
Дівчина: Набридло! Але ще
алгебру і геометрію треба виконати.
Хлопець: Навіщо нам такі муки кожного дня? Жили ж
у давнину люди.
Не треба їм була ця клята математика.
І все було добре.
Дівчина: Я з тобою згодна! Давай краще подрімаємо!
( Діти засинають. І сниться їм
дивний сон.)
Відеоролик «
Зодіак».
Дівчина: Валерію! Де це ми?
Хлопець: Я не знаю! Кругом такі хащі. Таню! Ти
чуєш: якісь дивні
звуки! Наче грає музика.
Дівчина: Ходімо, подивимось.
( Хлопець і дівчина виходять. За
сценою чути гамір та крики.)
Мелодія пісні « О
вещах»
( На сцені сидять чотири учні. Це вожді і шамани племен. Вони виконують
танок. До зали вбігають представники племен інків та майя і заводять
бранців: Валерія і Таню.)
Вождь 1: О! Та у нас гості! Мабуть, будемо сьогодні
з їжею!
Вождь2: Не поспішай! Треба виконати обряд
очищення,
попросити благословення
на вечерю у Жриці Сонця.
Хлопець: Хто ви такі? Що вам
треба? Відпустіть нас!
Дівчина: Валерію, я боюсь! Вони
хочуть нас з׳їсти?
Вождь1: Ми – вожді племен! Я –
інків!
Вождь 2: А я – майя!
Вождь1: Давайте вже їсти!
Вождь 2: Зачекай, нехай шамани запитають дозволу у
Жриці Сонця!
( Шамани розкидають кості, карти, амулети. З׳являється Жриця Сонця.)
Жриця: Хто мене кликав? Що
трапилось?
Вождь1: О, велика Жриця!
Вождь2: Дозволь нам з׳їсти цих двох чужинців.
Жриця: Який жах! А чи знаєте ви,
діти п’ятого сонця, що
наближається сонячне затемнення. В цей час заборонені
жертвоприношення! Відпустіть полонених!
( Полонених відпускають.)
Жриця: Що привело вас, любі друзі, в наші краї?
Хлопець: Коли вже ми тут, то хотіли
б трохи дізнатися про ваше
життя, культуру.
Дівчина: У нашому часі нас
заставляють вчити кляті предмети,
особливо –
математику. А як у вас?
Жриця: Ми не тільки розкажемо, а
і покажемо основні напрямки
розвитку цивілізації. Отож, почали!
( На екрані проектуються основні елементи побут інків та майя,
атрибути влади,
календарі, тощо.
Учасники озвучують
демонстрації.)
Хлопець: Виходить, що древні інки та
майя теж добре знали математику.
Дівчина: Мали високий
інтелектуальний рівень розвитку! Ой! А нам вже
час повертатися.
Ви ж нас відпустите?
Вождь1: Відпустимо!
Вождь2: Але обіцяйте, що будете
наполегливо вивчати всі науки!
Діти разом: Обіцяємо!
Відеоролик « Зодіак2»
( Діти прокидаються у класі.)
Хлопець: Що це було? Де ми були?
Дівчина: Невже це був сон? Та
тепер ми точно знаємо, що
математика, як
наука, розвивалась і в давні часи.
Хлопець: Що без неї не було б ні
космічних кораблів, ні комп’ютерів,
ні мобільних телефонів.
Дівчина: А чи не забув, що у нас
зараз урок геометрії?
Ходімо вивчати
науку далі!
КІНЕЦЬ
|