Година
цікавої математики
( Для учнів 1-4 класів)
Казкар: Доброго дня, любі друзі! Ми прийшли
сьогодні до вас у гості і хочемо поговорити про науку, яку вивчаємо,про
математику. Але я буду з вами сьогодні не одна! Мені допомагатимуть Каркуша і
Хрюша.
Хрюша: А я казочки люблю, а я діточок люблю!
Каркуша: Кар! Кар! Кар! Стільки їх
багато! (Лічить учнів).
Казкар: Ну, що? Розповімо друзям нову казочку про
пригоди математики? Отож, слухайте:
-
В однім царстві,
в одній державі…(Стук у двері. Листоноша заносить листа. Казкар читає та
вигукує). Ой! Та , що ж це діється?
Хрюша: Що сталося?
Казкар: Мій таємний агент повідомляє, що за
невідомих обставин в усьому світі зникла математика.
Каркуша: Той що? Без неї жили, без
неї і проживемо й далі. Я уже( кашляє) літ живу без неї і нічого!
Хрюша: Що з тобою, друже?
Каркуша: Не знаю. Щось у горлі
застряло, коли хотів сказати, скільки мені років.
Хрюша: То випи води і давай слухати казку далі.
Казкар: Ой, щось мені здається, що добром це не
скінчиться!
Хрюша: Не хвилюйся! Все буде добре! Ось розповім
діткам (кашляє) казки. Щось і в мене в горлі застряло.
Казкар: Діти, а ви як думаєте? Що трапилося з
нашими друзями? Якщо в світі зникла математика, то
зникли і цифри. Ми ними не можемо
користуватися.
Каркуша: То ми не зможемо тепер
нічого полічити? Що ж нам робити?
Казкар: Щось мені підказує, що я знаю, чия це
робота. Багато років назад був у мене знайомий, що вчився на чаклуна. Він дуже
не любив математику. І, мабуть, помстився.
Хрюша: А хто це?
Каркуша: Ой, що це таке? Я боюся!
Хтось іде! (Заходить павук).
Павук: Що, не чекали? А ось і я!
Казкар: Так і є, це він.
Павук: А, казкар! Давно не бачилися! А не скажеш,
скільки пройшло років після нашої останньої зустрічі?
Казкар: Та, мабуть,(кашляє)
Павук: От бачиш! Ніхто вже не зможе більше
згадувати про цю кляту математику. (До дітей) О,мої маленькі, гарненькі друзі!
Ви теж вивчаєте цей предмет? А хто мені скаже, де в житті ви зустрічалися з
математикою? (Діти дають відповіді).
Каркуша: Що він робить? Казали ж , що
він не любить математику!
Хрюша: А, може він змінився з роками?
Казкар: Про це повинно щось бути в книзі
магії ( відкриває книгу). Я вже не бачу ні сторінок, ні змісту. Чекайте, знайшла!
(Читає) «Павук – хрестовик-чаклун вищого рівня. Живиться числами, цифрами, коли
про них говорять інші.
Каркуша: Лишенько! То він навмисно
випитує у дітей про застосування математики. А коли про неї згадують, то він
все з’їдає!
Хрюша: Діти, мовчіть! Більше жодного слова!
Каркуша: А як нам допомогти у цій
біді?
Казкар: В книзі сказано, що здолати чари павука
можна лише тоді, коли діти всі разом розв’яжуть ось ці задачі: ( дітям пропонуються задачі
математичного змісту).
Задачі для учнів:
1.
Зафарбуйте
квадратики з парними числами і буквами під ними. По буквах під не зафарбованими
квадратиками прочитайте слово.
8
|
2
|
5
|
4
|
6
|
3
|
8
|
1
|
2
|
4
|
6
|
а
|
б
|
д
|
в
|
н
|
о
|
м
|
щ
|
к
|
л
|
м
|
Загадка: Коли нема – мене чекають, а як прийду – усі
тікають.
1.
Зафарбуйте
квадратики з непарними числами. Прочитайте слово.
1
|
3
|
7
|
2
|
9
|
8
|
7
|
3
|
4
|
5
|
9
|
а
|
б
|
ж
|
к
|
ь
|
і
|
ч
|
л
|
т
|
м
|
о
|
Загадка: Має
вуса, пишний хвіст і негарну звичку. Спершу – добре він поїсть, потім – вмиє
личко!
2.
Автомобіль долає відстань
від міста А до міста В за 1годину 20 хвилин. Зворотній шлях він робить за 80
хвилин. Як це пояснити?
3.
Перед вами три
дивні слова: «томегеб», «кра», «уркак». Знайдіть в них назви істот. Як ви
думаєте, в кого з них більше чотирьох ніг?
Хрюша: Подивіться, що діється з нашим павуком! Він
чогось зігнувся!
Каркуша: Це він почав худнути. Бо з
нього почала виходити на волю математика.
Павук: Ну, добре – добре! Здаюся! Пожалійте!
Більше не буду!
Казкар: Ото, щоб знав! Більше не будеш дурити
чесний люд!
|