Конкурс
«Учень року» проходить в чотири етапи:
1-ий етап: заочний. Умовою його проведення є
відбір учнів 7-11 класів, які мають успіхи у вивченні даних дисциплін. Списки
відібраних учнів вивішуються в коридорі школи.
2-ий етап: закрите голосування учнів школи. Цей
етап включає в себе голосування по класах. Учні 7-11 класів віддають свої
голоси за найкращого, на їх думку, математика школи. В кінці голосування
відбирається 10 претендентів на звання « Учень року», що набрали найбільше
голосів. Ці учні є учасниками третього етапу конкурсу.
3-ий етап: конкурс « Караоке в лабіринті». 10
учнів розподіляються на дві команди, які змагаються між собою в лабіринті.
Команда – переможець потрапляє до четвертого етапу гри.
4-ий етап: конкурс «Шанс». За результатами
даного змагання визначається переможець конкурсу «Учень року».
І так, знову в стінах нашої школи гра. Гра,
яка допоможе вибрати з 10 претендентів
найкращого. За результатами закритого голосування маємо кандидатів у переможці:
( імена учасників).
(
Проводиться розподіл учасників на рівносильні команди).
Шановні учасники! Послухайте правила гри.
Перед вами зображення лабіринту зі своїми пастками та несподіванками. Виграє та
команда, яка пройде до кінця цей лабіринт і знайде вірний вихід. В ролі перешкод будуть виступати завдання, які
треба виконати. Таких завдань 6- три задачі з математики і три з фізики. Але
стережіться! Ваш результат повинен співпасти з відповіддю картки лабіринту.
Якщо відповідь не вірна, то команда
повертається
назад і знову розв’язує поставлене завдання.
1 завдання: Обчисліть загальний опір ділянки
кола,що зображена на малюнку,
якщо R1=6 Oм, R2=3 Oм, R3=5 Oм, R4=24 Oм.
R1 R2 R3
R4
2 завдання: Довжина двох сторін трикутника 7 см. Третя сторона трикутника
має ціле число сантиметрів. Який найбільший периметр у сантиметрах може мати цей трикутник?
3 завдання: Ніхромова дротина, довжиною 10м.і
площею поперечного перерізу 2мм.кв. під’єднана до джерела з напругою 2,2В. Яка сила струму проходить по дротині? Питомий
опір ніхрому 1,1Ом мм/м.
4 завдання: Одна з двох з’єднаних шестерень має 6 зубців,а
друга-15. Скільки обертів має зробити
менша
шестірня, щоб їх зубці повернулися в початкове положення?
5 завдання: Знайти енергію фотона, що відповідає
довжині хвилі 0,0000005м.
h=6,62•10
Дж.
6 завдання: Розв’язати логарифмічне рівняння:
log
x-log
x=2
В кінці гри
за результатами відповідей команд та за голосуванням глядачів обирається
команда – переможець, яка автоматично є учасником гри « Шанс».
Відповіді: 1. 13
Ом.
2. 27 см.
3. 0,4 А.
4. 5 об.
5. 4•10
Дж.
6. 25; 1/5.
« ШАНС», мате6матична гра для учнів 7-11 класів.
Ведучий: Ми раді вас вітати в математичному світі,
світі науки строгої і точної. Кажуть у народі, що найбільше багатство,
найцінніший скарб - розум, а гроші – це те, що проходить і йде.
Учениця: Математика – наука чарівна,
Повна символів, і букв, і
знаків. В ній далеких цивілізацій
сивина,
І карта зоряного зодіаку.
Тут Піфагора розчерк на
піску,
Тут Ейлера й Вієта чути голос.
Здається, сам Декарт малює
площину,
Герон виводить формулу
чудову. Хай вам відкриється тенетів
лабіринт,
Увесь вмережаний таблицею із
чисел.
Щоб ви змогли прорватися в
світи,
Де мудрості відчутні старі риси!
( На сцену виходять у відповідному одязі старі
мудреці, сідають за стіл і починають раду старійшин. На сцену запрошують п’ять
претендентів на звання «Учень
року». Мудреці
будуть оцінювати роботу конкурсантів у
конкурсах.)
1 тур:
1. Які не бувають цифри?
А) арабські, Б) римські, С)
латинські, Д) парні.
2. Найкоротша відстань від точки
до прямої
А) похила, Б) перпендикуляр, С)
дотична, Д) висота.
3. Відрізок, що ділить протилежну сторону трикутника на
дві рівні частини.
А) Медіана, Б) Бісектриса, С) Січна, Д) Апофема.
4. Теорема про залежність між сторонами прямокутного
трикутника сформулював:
А) Остроградський, Б) Фалес, С) Піфагор, Д) Вієт.
5. Фігура, яка
складається з двох променів, що виходять з однієї точки.
А) Трикутник, Б) Кут,
С)Многокутник, Д) Відрізок.
6. яка маса
найбільша?
А) Пуд, Б) 16
кг. С) 0,016т. Д) 1,6ц.
7. Які не бувають дроби?
А) Мішані, Б) Звичайні, С) Десяткові, Д) Штучні.
8. Прилад, яким вимірюють кути.
А) Штангенциркуль, Б)Транспортир, С) Косинець, Д) Мікроскоп.
9. Що вимірюють курвіметром?
А) Площу, Б) Відстань на карті, С) Масу, Д) Температуру.
10. Який кут утворює дотична з радіусом у точці дотику?
А) Прямий, Б)Гострий, С) Тупий, Д) Розгорнутий.
11. Відрізок, що сполучає центр кола з будь-якою точкою на
колі.
А) Сектор, Б) Сегмент, С) Радіус, Д) Діаметр.
12. Відношення протилежного катета до прилеглого в
прямокутному трикутнику.
А) Синус, Б) Косинус, С) Тангенс, Д) Котангенс.
( На сцену
виходить Феміда – богиня правосуддя):
Феміда: Справедливість – ось моє кредо
Закон порушити ніхто не має права.
Якщо повага буде до закону,
Міцною стане ваша держава.
Щоб злочин вам розкрити
І помилок не допустити,
Вам треба, юні друзі,
Знаннями з математики
Добре володіти.
Завдання я серйозні
Для вас підготувала.
Подумати над ними
Потрібно вам немало.
Та час обмежений – усього п’ять хвилин.
Пісочного годинника дарую
І бажаю вам істину знайти,
І самому кмітливому
У грі перемогти!
2-й тур: Завдання:З матеріалів детективної справи: « Того дня о 10-ій годині вечора йшов дощ, а
через 48 годин була сонячна погода.» Чи правдива ця інформація? (Ні, бо буде
10-а година вечора).
Музична пуза: пісня « То ли еще будет».
3-й тур: Зніми з риби шнурок:
( Щоб зняти
шнурок, потрібно витягти петлю , протягти її через отвір у хвості, потім через
неї пропустити кільце і витягти назад.)
4-й тур: Переходимо до наступного конкурсу, який називається «Точка
зору».
Кожен учасник має коротко, чітко та
лаконічно розповісти про будь-яку фігуру, що вивчалася у темі «Чотирикутники та
многокутники». На підготовку та розповідь дається 5 хвилин. Можна користуватися
ручкою та папером для обчислень.
Максимальна кількість балів за цей конкурс – 5.
Музичний номер: Пісня «Волшебник– недоучка»
( Авторитетні мудреці після кожного туру виставляють оцінки в
5 – бальній системі).
Учасник, що набрав найбільшу кількість балів – переможець
конкурсу « Учень року».
|