Математичне ревю
(На
сцені стоїть ялинка. Під ялинкою сидить Гном з каменем у руці). Виходять Шерлок
Холмс та доктор Ватсон.
Ватсон: Стривай, Холмсе! А хто це тут сидить,
під ялинкою?
Холмс: Елементарно, Ватсон! Це ж наш друг, Гном!
Ватсон: Я чув ще від бабусі, що гноми з’являються
перед людьми лише у виняткових випадках, коли комусь загрожує небезпека.
Холмс: Вважай, Ватсоне, що такий випадок трапився.
Гноме, привіт! Що це ти тут робиш? І, що це за камінь у тебе в руках?
Гном: Доброго дня, друзі! Зі мною трапилася
велика неприємність. Я йшов на свято та ніс мішок з подарунками. Захотілося
мені відпочити. Але з’явилася чарівниця і зачаклувала мене і всі мої знання.
Вона перетворила їх на «Граніт науки». У пророцтві написано: «Хто згризе граніт
науки – стане мудрим!» От я і гризу його. Ой! Останній зуб виламав! (Плаче).
Ватсон: Холмсе! А чи не можемо ми йому допомогти?
(З’являється
чарівниця).
Ч-ниця: Хто цк зібрався допомагати?
Холмс: Нам дуже шкода нашого друга. Дозвольте нам
допомогти Гному!
Ч-ниця: Добре! Але ви повинні пройти через
випробування і довести, що гідні знань.
Ватсон: А можна, щоб нам допомогли наші друзі?
Ч-ниця: А хто вони?
Холмс: Команди веселих та кмітливих: «Отпетые мошенники» та «Гноми».
Ч-ниця: Добре! Тоді і мені будуть допомагати мої
друзі. Сьогодні гру оцінює журі в такому складі:
( Називаються імена членів журі).
Отже, перше випробування:
1.
«Представлення
команд»
2.
«Розминка»
Ви,
мабуть, здогадалися, що сьогоднішня гра присвячена математиці. Ось тут, на
вказівнику, знаходяться три маршрути, один з яких ви повинні вибрати.
(
На сцені знаходиться великий камінь з написами).
1.
«На
право підеш – важко буде,
Та ти надії не втрачай.
Чекають вас
пригоди дивні
І знань чудовий, світлий край!»
2. « На ліво підеш – страшно буде!
Сміливість – ось ваш помічник.
Будь твердий духом,
Не бійся втоми –
Й країна знань твоя, повік!»
3. « Хто прямо піде – не завжди
На успіх матиме надію.
Хоч шлях до знань важкий завжди,
Та ви ще й думати повинні!»
Завдання 1 – го маршруту:
А) Пакет з міста «невідомих»:
Розв’язати рівняння:
Б) Країна Єгипетських пірамід:
« В основі піраміди правильний
чотирикутник. В середині піраміди розташовано лабіринт у вигляді кола, що
дотикається до всіх сторін основи піраміди. Яка довжина цього лабіринту, якщо
довжина сторони основи піраміди 50м?
В) Болота Смарагдового міста:
(За допомогою вудочки «зловити» рибину в
болоті. На рибині записана задача)
Задача: Дано: трикутник ВАС,<С=90º
<В=30º, ВА=10см. Знайти: АС, ВС
Завдання 2-го маршруту:
А) Печера розваг: (Сцена оформлена у вигляді печери, заповненої
павуками та скорпіонами. На одному з павуків чи скорпіонів знаходиться задача,
яку потрібно знайти та розв’язати).
Задача:Оцініть площу
прямокутника зі сторонами а см і в см якщо відомо, що 3 < а < 8, 2 < в
< 3.5.
Б) Кімната жахів: (Сцена має вигляд похмурого приміщення, в центрі
якого стоїть скелет. В одній з кісток знаходиться завдання, яке потрібно знайти
та розв’язати.)
Задача: Одна сторона
котлети смажиться 10 хвилин. На сковороді уміщається 2 котлети. За який час,
найшвидше, можна засмажити 3 котлети? (30хв).
В) Ліс математичних таємниць:
( На сцені стоїть дерево,
на гілках якого розвішені «плоди». В одному з плодів знаходиться задача).
Задача: Не виконуючи
побудови, встановіть, чи належить точка С(-2;3) графіку рівняння 5у-3х=9
Ч-ниця: Мені починає
подобатися ваша робота. З цими завданнями ви впоралися. А як саме – слово
нашому компетентному журі.
3.Конкурс поетів:
Командам заздалегідь були
дані ключові слова:
А) теорема; вершина
Б)
нерівність; доведення
Потрібно
скласти віршоване новорічне поздоровлення команді суперників.
4.
«Брейн-ринг»
Наступне
випробування. Від кожної команди треба по 6 учасників. Граємо в брейн - ринг.За
кожну вірну відповідь – один бал. Виграє та команда, яка першою набере 5 балів.
Запитання:
1.
10
насосів за 10 хвилин викачують 10т води. За скільки хвилин 25 таких насосів
викачають 25т води?(10 хв.)
2.
Горіло
6 свічок. ⅓ з них погасла. Скільки свічок залишилося?(2 свічки)
3.
Назвати
п’ять днів підряд, не використовуючи чисел м’ісяця, назв днів тижня.
(Позавчора, і т.д.)
4.
Вітрина,
актриса, тритон. Що об’єднує всі ці слова? (Число «три»).
5.
Хто
за рік чотири рази перевдягається?(Земля)
6.
П’ять
палок мають 10 кінців. А п’ять з половиною?(12)
Ч-ниця:Потрудились ви на славу,
Показали своє вміння!
Глядачам у цьому залі
Дякуємо за терпіння.
Нам хотілось, щоб сьогодні
Всі забули міф престарий:
«Математики – зануди,
Математики – нездари!»
Математика – наука,
Де сила логіки панує.
Із знання цеглин величні храми
Математика будує!
Гном: А як же із гранітом науки?
Ч-ниця: А ви всі разом
своєю кмітливістю, сміливістю розтопили чари. Показа
(Підводяться
підсумки гри).
|